ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACΕBOOK (Ηλεκτρολογικές Ενημερώσεις) ΚΑΙ ΚΑΝΤΕ LIKE

Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο youtube

Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο youtube
Youtube

Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2017

ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΑΜΑΤΗΜΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΠΟΥΤΟΝ


Ένας γνωστός τρόπος για την εκκίνηση και σταμάτημα ενός κινητήρα με το ίδιο μπουτόν είναι με ένα ρελέ καστάνιας και ένα ρελέ ισχύος


Όπου Κ1Α το ρελέ καστάνιας, Κ1Μ το ρελέ ισχύος και F3 η επαφή του θερμικού

Ένας άλλος παλιός τρόπος που χρησιμοποιούνταν πριν έρθουν τα ρελέ καστάνιας, τον οποίο θα αναλύσουμε στη συνέχεια, είναι με δύο βοηθητικά ρελέ και ένα ρελέ ισχύος


Το παραπάνω κύκλωμα αφορά την εκκίνηση και το σταμάτημα ενός τριφασικού κινητήρα με το ίδιο μπουτόν S1.
To ρελέ Κ1Μ είναι το ρελέ ισχύος που τροφοφοτεί τον κινητήρα, ενώ τα ρελέ Κ1Α και Κ2Α είναι βοηθητικά ρελέ.
Να θυμήσω ότι σε τέτοια σχέδια κλασσικού αυτοματισμού με ΚΜ συμβολίζουμε τα ρελέ ισχύος και ΚΑ τα βοηθητικά ρελέ

Με πράσινο χρώμα συμβολίζονται οι επαφές του βοηθητικού ρελέ Κ1Α
Με μωβ χρώμα συμβολίζονται οι επαφές του βοηθητικού ρελέ Κ2Α
Με κόκκινο χρώμα συμβολίζονται οι επαφές του ρελέ ισχύος Κ1Μ

Αν πατήσω το S1 ενεργοποιείται το Κ1Α και οι επαφές του
θα αλλάξουν κατάσταση (πράσινες επαφές).

Το κύκλωμα θα μετατραπεί όπως στο επόμενο σχήμα


Το Κ1Μ ενεργοποιείται (ξεκίνημα κινητήρα) και οι επαφές του θα αλλάξουν κατάσταση (κόκκινες επαφές)
Το κύκλωμα θα μετατραπεί όπως στο επόμενο σχήμα



Τα προηγούμενα συμβαίνουν όσο έχω πατημένο το μπουτόν S1.
Αφήνοντας τώρα το S1 θα απενεργοποιηθεί το Κ1Α και οι επαφές του θα αλλάξουν κατάσταση (πράσινες επαφές)
Ο κινητήρας συνεχίζει να λειτουργεί
Το κύκλωμα θα μετατραπεί όπως στο επόμενο σχήμα



Ο κινητήρας δουλεύει
Αν ξαναπατήσω το S1 για να σταματήσω τον κινητήρα τότε το Κ2Α ενεργοποιείται  και οι επαφές του θα αλλάξουν κατάσταση (μωβ επαφές)
Το κύκλωμα θα μετατραπεί όπως στο επόμενο σχήμα



Το Κ1Μ απενεργοποιείται (το μηχάνημα σταματά) και οι
επαφές του θα αλλάξουν κατάσταση (κόκκινες επαφές)

Το κύκλωμα θα πάρει την παρακάτω μορφή


Αφήνοντας το S1 το Κ2Α απενεργοποιείται και οι επαφές του
θα αλλάξουν  κατάσταση (μωβ επαφές)

Το κύκλωμα θα πάρει την παρακάτω μορφή


 Βλέπουμε ότι το κύκλωμα επανήλθε στην αρχική κατάσταση ηρεμίας.