ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACΕBOOK (Ηλεκτρολογικές Ενημερώσεις) ΚΑΙ ΚΑΝΤΕ LIKE

Τρίτη, 22 Μαρτίου 2016

ΧΤΥΠΗΜΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟΥ ΑΠΟ ΚΕΡΑΥΝΟ..ΝΑ ΑΝΗΣΥΧΩ?



ΧΤΥΠΗΜΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟΥ ΑΠΟ ΚΕΡΑΥΝΟ-ΝΑ ΑΝΗΣΥΧΩ?

Ο κεραυνός αποτελεί ένα από τα άγχη πολλών ταξιδιωτών. Τι γίνεται, όμως, στην περίπτωση που χτυπήσει αεροπλάνο;
Δεν χρειάζεται να ανησυχείτε, γιατί δεν πρόκειται να συμβεί απολύτως τίποτα –ίσως μόνο αναβοσβήσουν τα φώτα και υπάρξουν παράσιτα στα όργανα του πιλοτηρίου για δέκατα του δευτερολέπτου.
Η ηλεκτρική εκκένωση προσκολλάται σε κάποιο σημείο του αεροσκάφους, συνήθως κάποια «αιχμή» όπως τα ακροπτερύγια ή το ρύγχος και στην συνέχεια αποκολλάται και συνεχίζει την πορεία της προς το έδαφος, αφού διατρέξει εξωτερικά το «σώμα» του. Αυτό συμβαίνει λόγω των προβλέψεων στην σχεδίαση και κατασκευή του αεροσκάφους, όπου όλη η δομή λειτουργεί σαν κλωβός του Φαραντέυ  (όπου οι καλοί αγωγοί σχηματίζουν στο εσωτερικό τους «ασπίδα» έναντι των ηλεκτρικών αλληλεπιδράσεων).

Τα σύγχρονα αεροπλάνα φτιάχνονται κυρίως από αλουμίνιο, το οποίο είναι καλός αγωγός του ηλεκτρισμού, ενώ στο εσωτερικό τους, υπάρχει επαρκής μόνωση έτσι ώστε το ρεύμα να παραμένει στο εξωτερικό πλαίσιο του αεροσκάφους.
Στις περιπτώσεις κάποιων σύγχρονων μικρών αεροσκαφών, των οποίων το εξωτερικό έχει φτιαχτεί με κάποιο υλικό που ενδεχομένως να μην είναι και τόσο καλός αγωγός, υπάρχει ένα ενσωματωμένο στρώμα καλωδίων το οποίο επιτρέπει στο ρεύμα του κεραυνού να περάσει. Οι δεξαμενές καυσίμου του αεροπλάνου είναι επαρκώς προστατευμένες και ασφαλισμένες με ένα παχύ μονωτικό στρώμα, με αποτέλεσμα αν το ρεύμα του κεραυνού περάσει από το ένα άκρο του αεροπλάνου, να εξέλθει από το άλλο μέσω των αγώγιμων διαδρομών, χωρίς παρατράγουδα.
Παρόλα αυτά ορισμένες φορές στο σημείο «εισόδου» του κεραυνού στο αεροπλάνο είναι πιθανό να αναπτυχθούν υψηλές θερμοκρασίες και να υπάρξει διάτρηση της επικάλυψης.  Σε τέτοιες περιπτώσεις υπάρχει πάντα ο κίνδυνος το σημείο της διάτρησης να συμπίπτει με εσωτερική δεξαμενή με άμεσο αποτέλεσμα ανάφλεξη και έκρηξη. Για προστασία στις συγκεκριμένες περιοχές το πάχος της επικάλυψης είναι αρκετά μεγάλο ώστε να μην υπάρξει διάτρηση, ενώ οι ίδιες οι δεξαμενές έχουν αντιεκρηκτική προστασία.


Στις ΗΠΑ το τελευταίο καταστροφικό χτύπημα αεροπλάνου από κεραυνό συνέβη το 1967, μετά από έκρηξη στη δεξαμενή καυσίμων του αεροπλάνου. Έκτοτε έχουν γίνει μελέτες και έχουν παρθεί τα απαραίτητα μέτρα, έτσι ώστε να βελτιωθεί η προστασία των αεροπλάνων από τους κεραυνούς.










Βέβαια έχει αναφερθεί ατύχημα με χτύπημα κεραυνού σε αεροπλάνο Boeing 737 της Κολομβίας το 2010, το οποίο με 131 επιβαίνοντες (125 επιβάτες και εξαμελές πλήρωμα) συνετρίβη κατά την προσγείωση στο νησί Σαν Αντρές της χώρας, αφού έπεσε σε καταιγίδα.
Σύμφωνα με τον πιλότο του Boeing, το αεροσκάφος χτυπήθηκε από κεραυνό. Το αεροσκάφος ανήκε στην ιδιωτική κολομβιανή εταιρία Aires.
Τουλάχιστον ένας επιβάτης σκοτώθηκε-μια γυναίκα από συγκοπή- ενώ 114 τραυματίστηκαν. Βέβαια το ατύχημα συνέβη λόγω του ότι ο πιλότος έχασε τον έλεγχο κατά την προσγείωση 
Πόσο συχνό είναι το φαινόμενο; Στατιστικά μια πτώση κεραυνού σε κάθε αεροπλάνο που πετά σε τακτικές πτήσεις μια φορά τον χρόνο.


Δεν υπάρχουν σχόλια: