ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACΕBOOK (Ηλεκτρολογικές Ενημερώσεις) ΚΑΙ ΚΑΝΤΕ LIKE

Παρασκευή, 20 Μαΐου 2016

ΤΙ ΚΑΝΩ ΑΝ ΜΕΙΝΩ ΑΠΟ ΜΠΑΤΑΡΙΑ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Να τι γίνεται όταν βραχυκυκλώσουν τα καλώδια ενώ δίνεις ρεύμα σε άλλο αυτοκίνητο



Πόσες μα πόσες φορές έχεις δώσει ρεύμα σε άλλο αυτοκίνητο; Θέλεις να δεις τι γίνεται στη περίπτωση που τα πράγματα πάνε εντελώς μα εντελώς στραβά; Δες τη φωτογραφία και θα καταλάβεις.
 Ένα κόκκινο Volgswagen πήγε να δώσει ρεύμα σε  ασημί Jeep Patriot αλλά τα καλώδια μπήκανε ανάποδα και η μπαταρία του δεύτερου βραχυκύκλωσε, με  αποτέλεσμα  να τυλιχθεί στις φλόγες. Ευτυχώς κανείς δεν τραυματίστηκε. Την επόμενη φορά που θα δώσεις ρεύμα, τσέκαρε δύο φορές την πολικότητα, σίγουρα δεν θέλεις το αυτοκίνητο σου να γίνει όπως αυτά της φωτογραφίας.

Τι κάνουμε λοιπόν?

Η πρώτη κίνηση είναι να φέρουμε τα δύο οχήματα κοντά, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να ακουμπούν. Στη συνέχεια ανοίγουμε τα καπό, κλείνουμε όλους τους ηλεκτρικούς καταναλωτές που δεν χρειάζονται –π.χ. πίσω αντίσταση, κλιματισμός κ.λπ.- επιλέγουμε στα κιβώτιά τους το νεκρό –για τα αυτόματα το P- και ξεκινάμε με την καθαυτή διαδικασία.
Τι πρέπει να κάνετε στην περίπτωση που μείνετε απο μπαταρία [εικόνες]
Σύνδεση καλωδίων
Συνδέουμε πρώτα τη μια άκρη του κόκκινου καλωδίου στο θετικό πόλο της μπαταρίας του αυτοκινήτου που έχει μείνει και την άλλη στο θετικό πόλο του αυτοκινήτου δότη. Στη συνέχεια συνδέουμε τη μια άκρη του μαύρου καλωδίου στον αρνητικό πόλο της μπαταρίας δότη και την άλλη άκρη στον αρνητικό πόλο της μπαταρίας του αυτοκινήτου που έχει μείνει ή σε κάποιο μη βαμμένο σημείο του αυτοκινήτου που έχει μείνει, π.χ. στο μπλοκ του κινητήρα. 
Η σειρά αυτή σύνδεσης πρέπει να ακολουθείται προκειμένου να μη δημιουργούνται σπινθήρες, ενώ σε κάποια μοντέλα δεν συνδέουμε τα καλώδια απευθείας στη μπαταρία –π.χ. γιατί είναι στο πορτμπαγκάζ ή σε σημείο δύσκολο ή γιατί υπάρχει σύστημα start stop, ο έλεγχος του οποίου είναι συνδεδεμένος με τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας- αλλά σε συγκεκριμένα σημεία του χώρου του κινητήρα που είναι ευκρινώς χαρακτηρισμένα. Σε μια τέτοια περίπτωση χρήσιμο αποδεικνύεται και το manual.
Αφού έχουμε ολοκληρώσει την παραπάνω διαδικασία βάζουμε μπροστά τον κινητήρα του αυτοκινήτου δότη (για να μην ταλαιπωρηθεί η δική του μπαταρία και το ρεύμα που θα χρησιμοποιηθεί να προέρχεται από το δυναμό) και μετά αυτό που έχει μείνει.
Αποσύνδεση καλωδίων
Αποσυνδέουμε πρώτο το μαύρο καλώδιο από τον αρνητικό πόλο του δότη –μπορούμε και να σβήσουμε τον κινητήρα του- και από το σημείο γείωσης που είναι συνδεδεμένο το άλλο άκρο του και στη συνέχεια το κόκκινο καλώδιο από το δότη και μετά από το πρώην ακινητοποιημένο όχημα. Προκειμένου η μπαταρία του τελευταίου να φορτίσει πλήρως και να μην εμφανιστεί πάλι το πρόβλημα μια διαδρομή διάρκειας από 60 έως 90 λεπτά είναι αρκετή.
Από κει και πέρα καλό είναι να έχουμε υπόψη μας πως τα diesel χρειάζονται κατά κανόνα περισσότερο ρεύμα, μιας και η μίζα τους είναι πιο μεγάλη. Έτσι καλό είναι δότης ρεύματος να είναι ένα μοντέλο παραπλήσιας ή μεγαλύτερης ισχύος.
Επίσης στα υβριδικά χρειάζεται πολύ λίγο ρεύμα για να ενεργοποιηθεί το σύστημα πρόωσής τους, μιας και η 12βολτη μπαταρία χρησιμοποιείται κυρίως για την τροφοδοσία των συστημάτων ελέγχου του αυτοκινήτου. Έτσι η όλη διαδικασία είναι ίδια, ενώ θεωρητικά ακόμα και η μπαταρία ενός σκούτερ μπορεί να λειτουργήσει ως δότης. Από την άλλη όμως επειδή το κλασικό ηλεκτρικό κύκλωμα των υβριδικών είναι μικρό και οι καλωδιώσεις του σχετικά λεπτές θα πρέπει να αποφεύγουμε να δίνουμε ρεύμα από υβριδικά σε συμβατικά επιβατικά.
Αν δεν υπάρχει διαθέσιμο αυτοκίνητο για να βάλετε μπροστά το δικό σας μπορείτε να καλέσετε ταξί και να χρησιμοποιήσετε αυτό σαν δότη. Σε καμία περίπτωση όμως ο δότης δεν μπορεί να είναι φορτηγό, γιατί το ηλεκτρικό του κύκλωμα λειτουργεί με άλλη τάση (24V).




πηγή:Γιάννης Σκούφης