ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACΕBOOK (Ηλεκτρολογικές Ενημερώσεις) ΚΑΙ ΚΑΝΤΕ LIKE

Σάββατο, 26 Σεπτεμβρίου 2015

ΑΝΑΣΤΡΟΦΗ ΤΡΙΦΑΣΙΚΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ




ΑΥΤΟΜΑΤΟΣ ΔΙΑΚΟΠΤΗΣ ΑΝΑΣΤΡΟΦΗΣ


Οι βοηθητικές κλειστές επαφές Κ1Μ και Κ2Μ λέγονται επαφές ηλεκτρικής μανδάλωσης και έχουν σκοπό να μην επιτρέπουν σε κάθε ηλεκτρονόμο να οπλίζει τη στιγμή που ο άλλος ηλεκτρονόμος είναι ήδη οπλισμένος.

Εάν συνέβαινε αυτό, δηλαδή να οπλίσει ένας ηλεκτρονόμος ενώ ο άλλος είναι οπλισμένος τότε θα είχαμε βραχυκύκλωμα μεταξύ δυο φάσεων και πιθανή καταστροφή των ηλεκτρονόμων.


Στο προηγούμενο κύκλωμα εάν πέσει το θερμικό θα χτυπήσει η σειρήνα την οποία μπορούμε να κλείσουμε πατώντας το μπουτόν S4.




Στο προηγούμενο κύκλωμα έχουμε το πλεονέκτημα ότι μπορούμε να αλλάξουμε τη φορά περιστροφής του κινητήρα ενώ ο κινητήρας δουλεύει κατά μια φορά. Δεν χρειάζεται δηλαδή ενώ ο κινητήρας δουλεύει κατά μια φορά να τον σταματήσουμε πατώντας το stop και στη συνέχεια να τον αλλάξουμε φορά περιστροφής.
Αυτό γίνεται χρησιμοποιώντας μπουτόν start S1 και S2 διπλής επαφής.